Hvad: vi vil snakke om edderkopper.
Hvordan: se på spind, fange edderkopper, tegne edderkopper og selv lege vi er edderkopper.
Hvorfor:
Personligt – måske overvinde og turde røre ved en edderkop
Socialt – lege med de andre børn
Natur – se på spind og snakke om hvad/hvor edderkopper lever
Sprog – synge lille peter edderkop
Kulturel – tegne
Motorisk – kravle/gå i spind
Hvornår: uge 39
Dokumentation: foto – tegninger.
Spørgsmål: turde børnene at holde ved glasset med en edderkop i ? Deltog børnene i de forskellige aktiviteter ? Prøvede de at gå/kravle i spind ?
Evaluering: Nogle af børnene skulle lige se edderkopperne an og se de andre børn turde holde ved insektglassene. Nogle var modige og turde holde en edderkop i hånden. Inde skulle der også gå et par dage inden Lones store legetøjsedderkopper kunne røres og leges med.
Lone lavede spind ved at binde snore om stolebenene og bordbenene i køkkenet.
Her skulle vi prøve at kravle/gå igennem, og derved lege vi var edderkopper.
Det var et stort hit for alle børnene, der blev gjort mange ture igennem spindet.
